Świeża ryba

Domowe smaki



O nas

Jesteśmy rodzinną firmą działającą na polskim rynku od ponad 20 lat, z pasją i doświadczeniem skupiamy się na promocji spożywania ryb. Nasza działalność opiera się na przetwórstwie, produkcji, dystrybucji, handlu hurtowym oraz detalicznym różnego rodzaju produktów z ryb.

Nasz zakład przetwórstwa ryb słodkowodnych dostosowaliśmy do wymogów unijnych przyjmując najwyższe standardy jakościowe. Świeżość  produktów gwarantuje kontrolowany łańcuch chłodniczy. Surowiec skupujemy od sprawdzonych  polskich gospodarstw i  łowisk . Ryby pochodzą z najczystszych polskich wód śródlądowych. Posiadamy własne magazyny ryb żywych które zasilane są wodą źródlaną. Świeżość produktów gwarantuje nadzorowany łańcuch chłodniczy. Taka kompleksowość maksymalnie skraca czas od  przyjęcia surowca do dostarczenia gotowego towaru do klienta.

Uruchomiliśmy także produkcję wyrobów garmażeryjnych według starych tradycyjnych receptur.
Jesteśmy producentem wszelkiego rodzaju sałatek śledziowych, ryb smażonych i marynowanych.
Produkcja oparta jest wyłącznie na bazie składników naturalnych.
Staramy się nieustannie podnosić jakość naszych produktów, w tym przede wszystkim wyrobów własnych. Wraz z kolejnymi inwestycjami, powiększamy ofertę produktów przetworzonych -  delikatesowych - w tym także produktów innowacyjnych, niespotykanych na rynku ...

 
 
  Czytaj dalej

Przesuń w dół

Dlaczego warto jeść ryby?

powszechnie wiadomo, że są zdrowe…

Dlaczego warto jeść ryby?Białko ryb jest pełnowartościowe, zawiera wiele niezbędnych aminokwasów, ze względu na wysoką strawność należy  do łatwo przyswajalnych.

Dlaczego warto jeść ryby?Ryby zawierają kwasy omega3
– dla osób z ryzykiem sercowo-naczyniowym, ich zbawienny wpływ na gospodarkę lipidową i działanie przeciwzakrzepowe, znaczne zmniejszenie.

Dlaczego warto jeść ryby?Ryby zawierają witaminę A wpływając do wzrok, witaminę D niezbędna dla odpowiedniego wykształcenia się układu kostnego oraz witaminę E, która wpływa na wygląd skóry.

Przesuń w dół

Jemy za mało ryb

Ryby to zdrowie

Wyraźnie widać wpływ spożywania ryb na kondycję zdrowotną i długowieczność całych społeczeństw. Istnieje wiele badań wskazujących na silną korelację spożywania ryb i długości życia społeczeństw. Spadające wśród młodego pokolenia spożycie ryb (tzw. amerykanizacja diety), powoduje skokowe pogarszanie się kondycji zdrowotnej wśród młodzieży i rosnącą nadwagę

  • W dłuższej perspektywie mogą zapobiegać rozwojowi chorób cywilizacyjnych, czyli nadciśnienia, miażdżycy, chorób układu krążenia, nowotworom
  • kwasy omega3 – dla osób z ryzykiem sercowo- naczyniowym, ich zbawienny wpływ na gospodarkę lipidową i działanie przeciwzakrzepowe, znaczne zmniejszenie śmiertelności z powodu zawału serca
  • Są źródłem witaminy E, która wpływają na wygląd skóry, pozytywnie na układ immunologicznego, uszkodzenie tkanek w tym tkanki nerwowej oraz procesy starzenia.
  • Ryby morskie, bogate w jod są istotnym elementem diety osób chorych na tarczycę, ponieważ jod jest pierwiastkiem wchodzącym w skład hormonów produkowanych przez ten gruczoł.
  • Gatunki ryb, które spożywa się wraz ze szkieletem  są nieocenionym źródłem wapnia, dlatego powinny je spożywać osoby cierpiące na osteoporozę, oraz kobiety w ciąży i karmiące, u których podaż na wapń ulega znacznemu zwiększeniu.
  • Ryby są świetnym źródłem witaminy A, wpływającej na wzrok
  • Witamina D, niezbędna dla odpowiedniego wykształcenia się układu kostnego zalecają je lekarze, dietetycy, promotorzy zdrowia, wśród których cieszą się dobrą sławą, którzy alarmują, aby po ryby sięgać częściej.

 
 
  Czytaj dalej

Przesuń w dół

Ryby a dieta

check   białko ze względu na wysoką strawność należy  do łatwo przyswajalnych
     
check   białko ryb jest pełnowartościowe, zawiera wiele niezbędnych aminokwasów
     
check   Ryby są małokaloryczne
     
check   Kwasy tłuszczowe sprzyjają wzmocnieniu odporności i łagodzą procesy zapalne.

Ryby a dieta

Przesuń w dół

Ryby w kuchni

Ryby duszone, pieczone czy gotowane?

Jednym z najzdrowszych sposobów przyrządzania ryb jest gotowanie. Ryby wkłada się do wrzącego wywaru warzywnego i gotuje - niezbyt długo, żeby nie rozgotować mięsa. I tak dzwonka i filety gotujemy ok. 20 minut, a całe ryby 45-60 minut. Filety i całe ryby można również gotować na parze. To najdelikatniejszy sposób przyrządzania - ryba się przy tym nie rozgotowuje ani nie wysycha i zachowuje smak.

Godne polecenia są ryby duszone. Najlepiej jest dusić ryby na małym ogniu, ułożone między warzywami. Wciąż popularne jest smażenie. Ryba będzie soczysta, a dodatkowo zyska chrupiącą skórkę, jeśli przed smażeniem obtoczysz ją w mące. By mięso nie rozpadło się na patelni, wcześniej skrop je sokiem z cytryny.
Wspaniałym przysmakiem jest ryba upieczona w całości. Jednak jej przyrządzenie wymaga trochę więcej czasu. Jeśli więc jest bardzo duża, lepiej podzielić ją na kawałki. Aby nie straciła soczystości, trzeba ją piec w folii aluminiowej i w temperaturze do 200 st. C.

Ryby doskonale smakują na zimno, nadają się na musy i terriny, pyszne są też w galarecie i jako składnik sałatek. Zaś aromatyczny wywar rybny jest niezbędny do przyrządzenia wielu sosów i zup, a także jako podstawa smakowitej galarety do ryby.

 
 
  Czytaj dalej

Przesuń w dół

Czy wiesz że...

Poprzedni Następny

Połowa ryb spożywanych na świecie pochodzi z połowów w wodach otwartych druga zaś z akwakultury

Najpopularniejszymi gatunkami ryb hodowlanych w Polsce są pstrąg i karp.

Ryby on zarania dziejów stanowiły podstawowy składnik diety człowieka.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Fileryb. Realizacja: Hedea.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Zobacz szczegółowe informacje jak zarządzać plikami cookies przy użyciu swojej przeglądarki internetowej. Polityka plików cookies.